سرمقاله

همدلی و همزبانی با مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

رییس‌ جمهور در شروع سال نو در بازدید از قشم به بیان انتظارهای خود درباره مناطق آزاد پرداخت.

هاب منطقه ای سازندگان خودرو در چابهار

صنعت خودرو امروزه از جمله پردرآمدترین صنعت جهان بعد از صنعت نفت به شمار می رود و به لحاظ اهمیت تمام بخش های طراحی، توسعه، تولید، بازار و فروش لوازم نقلیه موتوری را شامل می شود.

دستاورد سفر رییس دولت تدبیر و امید به قشم

دکتر حسن روحانی نخستین رئیس جمهور کشورمان است که در ایام تعطیلات نوروزی به جزیره قشم سفر کرد و این اتفاق مبارک در سالی رقم خورد که رهبر معظم انقلاب در پیام نوروزی خود از سال 94 به عنوان سال " دولت و ملت، همدلی و هم زبانی"، نام برد.

برای دیدن مریخ، به گوشه دنج ایران سری بزنید

اسمش را شنیده بودم ولی رمز و رازش را نمی دانستم. چهار بهار از عمرش گذشته است یا چهار بهار دارد؟ یا...

آبسنگ های مرجانی قشم، گوهرهای نهان خلیج فارس

آبسنگ های مرجانی متنوع ترین و غنی ترین اکوسیستم های دریایی جهان محسوب می شوند. در حال حاضر بیش از دو هزار و 400 گونه مرجان آبسنگ ساز در جهان وجود دارد که بسیاری از این گونه ها هنوز به طور کامل شناسایی نشده اند.

گردشگری به وسعت ایران

برای همه ما پیش آمده است به جایی سفر کنیم و از شهرها و روستاهای زیبا یا آبشارها و کوه ها، پل ها و کاروانسراهای تاریخی بسیاری بگذریم و آنها را ندیده باشیم، یا غریبه ای نشان از اثری تاریخی از ما بگیرد و ندانیم کجاست.

جذب سرمایه‌گذاری راهکار افزایش تولید ناخالص داخلی

بر اساس ارزیابی صندوق بین‌المللی پول در سال ۲۰۱۴ میلادی، ارزش تولید ناخالص داخلی چین بر مبنای برابری قدرت خرید برابر با ۱۷۶۳۱ میلیارد دلار امریکا بوده که ۱۶/۵درصد از کل تولید ناخالص داخلی دنیا را شامل می‌شود.

توسعه چابهار زیر ذره‌بین روحانی

رییس جمهوری یک سال پس از اتمام حجت درباره لزوم قدرت گرفتن بندر چابهار به عنوان اصلی ترین نقطه اتصال ایران با آب‌های آزاد جنوب شرقی، این بار خود مستقیما خود به این منطقه سفر کرد تا در جریان آخرین وضعیت این بندر مهم قرار گیرد.

توسعه پتروشیمی در انتظار پول

کشورهای منطقه خاورمیانه برای رهایی از اقتصاد تك‌محصولی و كاهش وابستگی به درآمدهای نفتی، می‌كوشند ساختار صنعتی خود را متنوع کنند.

معرفی یک بندر؛ آیا گوادر رقیب چابهار است؟

این بندر، بر کرانه دریای عمان واقع شده و بندری در حال پیشرفت است. دولت پاکستان در سال ۲۰۰۷ امتیاز عملیات بندری گوادر را به مدت ۲۵ سال به یک شرکت سنگاپوری واگذار نمود و برای ۴۰ سال آینده آن را یک بندر آزاد بدون مالیات معرفی کرد.
431 - 440 of 512