سرمقاله

ایران و نبرد بندرها در غرب آسیا

اگر می خواهیم در توسعه بنادر با همسایگان خود همگام باشیم و تجربه کیش را بازآفرینی نکنیم، از هم اکنون باید برای توسعه چابهار، بندرعباس، بندر ترکمن، انزلی و آستارا برنامه ریزی کنیم.

اقتصاد مناطق آزاد ايران در روزهاي پساتحريم

مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در راستای اهداف قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور به عنوان راهکاری برای تعامل با اقتصاد و بازارهای هدف بین المللی تعریف و با تغییر استراتژی تجاری کشور از استراتژی جایگزین واردات به استراتژی تشویق و توسعه صادرات، تولید، صادرات و صادرات مجدد از این مناطق از اولویت خاصی برخوردار شد.

چتر آرامش توافق هسته ای بر روی اقتصاد

امروز دولت به مهمترین وعده انتخاباتی اش عمل کرده است. جمله ساده، عمیق و تاثیرگذار «سانتریفیوژ باید بچرخد و چرخ زندگی مردم هم باید بچرخد» دکتر حسن روحانی در باره پرونده هسته ای را عموم مردم در کارزار انتخاباتی سال ٩٢ درک کردند و به آن رای مثبت دادند زیرا چرخش سانتریفیوژها زمانی ارزشمند است که چرخ اقتصاد هم بچرخد.

۱۳ سال ایستادگی دربرابر زیاده‌خواهی غرب

پرونده هسته ای ایران بعد از ۱۳ سال مذاکره و مقاومت در برابر نه تنها شش عضو ۱+۵ بلکه اتحادی از کشورهای غربی، عربی و صهیونیست ها با توافق وین به سرانجام رسید، اما روند طی شده تا این توافق چگونه بود؟

توسعه گردشگری: زمینه ساز دیپلماسی اعتدال

تبیین ابعاد مفهومی و نظری گفتمان اعتدال و دیپلماسی فرهنگی و نسبت آن با توسعه گردشگری و بررسی سیاست دولت تدبیر و امید در بهره گیری از ظرفیت دیپلماسی در توسعه گردشگری، به عنوان سیاست و رویکرد مهمی است...

ترانزیت؛ محور رونق اقتصادی

از جمله تصویب‌نامه‌های مغفول‌مانده از دولت اصلاحات، باید به مصوبه هیأت وزیران به شماره28557/ت29738هـ، به تاریخ 10 مرداد 1384 با موضوع اهداف، راهبردها و اقدام‌های لازم برای فعال‌سازی و توسعه محور ترانزیت و حمل‌ونقل شرق اشاره كرد.

استفاده از انرژی های نو؛ تضمین آینده انرژی ایران

ایران، با توجه به موقعیت ممتاز خود از نظر جغرافیایی در آینده نزدیک بهشت سرمایه‌گذاران برای توسعه انرژیهای نو و تجدیدپذیر می شود.

سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی راهکار توسعه اقتصاد ایران

خصوصی‌سازی از ویژگی‌های عمده جهانی‌شدن در عرصه اقتصاد است.

جزيره كيش، پايتخت مناطق آزاد ايراني

این جزیره به شکل بیضی با طول ۱۵ کیلومتر و عرض ۷ کیلومتر و با مساحتی حدود ۹۱ کیلومتر مربع از لحاظ وسعت، مقام دوم را در میان جزایر خلیج فارس دارد.

بیمارستان پیامبر اعظم (ص) قشم راه اندازی شد

پیگیری های سازمان منطقه آزاد قشم نتیجه داد و بیمارستان پیامبر اعظم (ص) این منطقه که نوروز امسال با حضور رییس دولت تدبیر و امید افتتاح شده بود مراحل پذیرش بیمار را آغاز کرده و به مردم قشم خدمات درمانی ارائه می کند.
411 - 420 of 512