منطقه آزاد ماکو توانایی صادرات نفت را دارد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه این سازمان توانایی صادرات نفت را دارد، گفت: می توان روزانه 200 هزار بشکه نفت از طریق این منطقه به کشورهای اروپایی و آسیای میانه صادر کرد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، غلامرضا سلیمانی در جمع تولید کنندگان، کارآفرینان و صاحبان سرمایه منطقه آزاد ماکو افزود: امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت در راستای توسعه صادرات کشور استفاده کنیم.
وی از برنامه ریزی برای راه اندازی دهکده لجستیک در این منطقه خبر داد و اضافه کرد: این منطقه با هدف سرمایه گذاری و تلاش برای صادرات بیشتر و تامین مواد اولیه تولید در نقطه صفر مرزی ایران و ترکیه در زمینی به مساحت 500 هکتار ایجاد می شود.
وی به تفاهم 30 میلیارد دلاری تجارت بین ایران و ترکیه اشاره کرد و ادامه داد: برای رسیدن به این حجم از تجارت باید صادرات را افزایش دهیم و سهم کشورمان از این توافق را با استفاده از ظرفیت های مرزی گسترده بیشتر کنیم.
مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این جلسه از تولید کنندگان به عنوان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی نام برد و بیان کرد: در شرایط سخت کنونی اقتصاد، دولت تلاش دارد با کمک تمام فعالان بخش اقتصادی و تولید کنندگان مشکل اقتصادی را حل کند.
محمد کبیری با قدردانی از تلاش تولیدکنندگان و صاحبان سرمایه منطقه آزاد ماکو در وضعیت بد اقتصادی گفت: تولید با وضعیت بد اقتصادی کار آسانی نبوده و کسانی هم که با این شرایط به تولید ادامه می دهند، باید قدر دانسته شوند .
در ادامه این جلسه تعدادی از کارآفرینان و تولید کنندگان منطقه آزاد ماکو نبود ارز برای واردات و مشکل تامین آن، حمایت نکردن از تولید، مشکل تولیدکنندگان با امور مالیاتی و دریافت مالیات های کلان خارج از قانون مناطق آزاد و هماهنگ نبودن ادارات منطقه با سازمان منطقه آزاد ماکو را از مهمترین مشکلات خود عنوان کردند.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیائی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است. 
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است. 
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

برچسب ها : ماکو صادرات
خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو