مدیرعامل و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم زنگ شروع سال تحصیلی را به صدا درآوردند

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه معاونان و مدیران این سازمان همزمان با نخستین روز مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید با حضور در 59 مدرسه شهر و روستاهای جزیره، با به صدا درآوردن «زنگ مهر» اهمیت امر آموزش و پرورش را به نمایش گذاشتند.

به گزارش فرینا، در این اقدام مهم فرهنگی و آموزشی متن پیام آغاز سال تحصیلی 99-98 حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم توسط نمایندگان این سازمان برای دانش آموزان و آموزگاران قرائت شد.

با توجه به نگاه ویژه سازمان منطقه آزاد قشم به مقوله آموزش و پرورش و طبق برنامه ریزی صورت گرفته کمک هزینه برای مدارس و تحت عنوان «سرانه بازسازی» برای 203 مدرسه با بیش از 28 هزار دانش آموز و با هدف تهیه بخشی از تجهیزات مورد نیاز مدارس، در زمینه مرمت، مقاوم سازی و بازسازی مدارس به حساب آنها واریز می شود.

هزینه پرداختی بابت سرانه به تمام مدارس با هدف رفع نیازهای فوری مدارس (مانند تامین تونر دستگاه کپی و تعمیرات فوری سیستم خنک کننده و ...) توزیع شده است تا مدیران مدارس از طریق این مبالغ با کمترین نگرانی از بابت مشکلات کوچک، سال تحصیلی جدید را آغاز نمایند.

در کنار این اقدام با پیش بینی صورت گرفته از سوی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و معاونت توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم در راستای حمایت از دانش آموزان کم بضاعت مبالغی براساس سرانه دانش آموز در قالب «بن مهربانی» در اختیار مدیران مدارس قرار گرفته است که صبح امروز این بن های مهربانی براساس سرانه دانش آموز در 105 مدرسه در مناطق محروم جزیره قشم با بیش از 18 هزار دانش آموز توزیع شد.

مدیران مدارس (به صورت انفرادی یا تجمعی) با استفاده از بن مهربانی می توانند تا تاریخ چهارم مهرماه، اقدام به خرید کالاها و لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان از نمایشگاه بزرگ لوازم التحریر قشم کنند. عمده لوازم التحریر عرضه شده در این نمایشگاه، تولیدات داخلی کشور بوده و به منظور حمایت از تولید ملی با مشارکت و همکاری صورت گرفته می تواند موجب تشویق و حمایت از کودکان قشم به عنوان سرمایه های اصلی جزیره باشد.

در مجموع طبق برنامه ریزی صورت گرفته از سوی سازمان منطقه آزاد قشم برای سال تحصیلی جدید، اعتباری بالغ بر 3 میلیارد و 500 میلیون ریال از سوی سازمان منطقه آزاد در قالب دو طرح «سرانه بازسازی» و «بن مهربانی» میان تمام مدارس دولتی در محیط منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی قشم که حق اخذ هزینه از والدین دانش آموزان را ندارند، توزیع خواهد شد.

براساس این گزارش طی سال تحصیلی 99 ـ 98 در مجموع بیش از 38 هزار و 500 دانش آموز در مقطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و متوسطه دوم در سراسر جزیره قشم سر کلاس ها حاضر خواهند شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو