اربعین حسینی عمق فرهنگ ملت ایران است

دبیر شورای عالی امنیت ملی طی بازدید از مرز شلمچه گفت: راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، بار فرهنگی و عمق فرهنگ ملت ایران را می رساند.

به گزارش فرینا؛ دریابان علی شمخانی با حضور در گذرگاه مرزی شلمچه و طی بازدید از مواکب در جمع اصحاب رسانه، گفت: این یک افتخار ملی است که در ظرف مدت زمان محدودی یک کشور بتواند ۳میلیون و سیصد هزار نفر را در زمینه های حمل و نقل، بهداشت، روادید و امنیت تأمین، به کشورعراق برده و به سلامت برگرداند.

دریابان شمخانی با اشاره به اینکه بی شک این رکورد در زمانی که ایران به قول غربی ها در تحریم به سر می برد برجسته تر خواهد شد، خاطرنشان کرد: در مراسم اربعین بیشتر از این معنا با حوادثی که در بین الحرمین رخ می دهد و فرهنگ های مختلف به موضوع واحدی به نام حسین متوصل می شوند، آشنا می شویم.

وی تصریح کرد: عقبه این مسیر فرهنگی در استان هایی مثل خوزستان در قالب یک تحول بزرگ فرهنگی خود رانشان می دهد؛ در شهرها و روستاها فقیر و غنی خود را خادم اباعبداله دانسته و سردر خانه هایشان با نصب یک پرچم سیاه و یا با  برپایی موکبی با حداقل امکانات از زائران پذیرایی می کنند.

عضو هیأت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی علاوه بر اینکه بار فرهنگی و عمق فرهنگ ملت ایران را می رساند، به نوعی شخم زدن بدهنجاری ها را نیز به ارمغان می آورد و تأثیر کوتاه مدت و بلندمدت فراوانی را به همراه خواهد داشت، ادامه داد:  امسال به حول و قوه الهی اربعین به نحو مطلوبی از نظر کمیت و کیفت برگزار شد؛ اما امیدوار هستیم سال آینده با سازمان دهی بهتری این امر شکل بگیرد و مشکلات به حداقل برسد.

دریابان شمخانی افزود: باید به تقویت زیرساخت ها در کشور برادر عراق کمک کنیم که در این ایام مردمش با همه وجود پذیرای کسانی هستند که شناختی از آنها ندارند اما حسن نیت فراوانی  نسبت به  این زائران دارند.

دبیر شورای امنیت ملی گفت: متأسفانه در دوران ۸سال جنگ، صدام به دنبال این بود که رشته محبت میان مردم را حذف کند؛ اما نام حسین مجدد این الفت و مودت را برقرار کرد و همین قدرتی می سازد و خواهد ساخت که در آینده از آن بعنوان « حسین زنده است» یاد کنیم.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.