نماینده منطقه آزاد ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی :

منطقه آزاد ماکو ظرفیت تبدیل شدن به یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور را دارد

نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه منطقه آزاد ماکو ظرفیت تبدیل به یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور را دارد، گفت: با توجه به ظرفیت های کشاورزی و سرمایه گذاری های کشاورزی صورت گرفته در منطقه آزاد ماکو ، دشت مغان دوم در آذربایجان غربی در حال شکل گیری است.

به گزارش فرینا، محمد علی پور در نشست بررسی مشکلات بخش کشاورزی که با حضور رئیس سازمان امور اراضی کشور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، فرمانداران و رؤسای کشاورزی شهرستان های ماکو، شوط، ‌پلدشت و چالدران در محل سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد افزود: در کل استان آذربایجان غربی ۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته که از این میزان ۵۰ هزار هکتار در شمال استان و در منطقه آزاد ماکو و چالدران قرار دارد.

علی پور با اشاره به مشکلات تامین آب بخشی از اراضی کشاورزی واقع در مناطق مرزی افزود:‌ از گذشته یک مشکل تاریخی اختلاف بین اراضی کشاورزی و ملی وجود داشته است که هنوز هم این مسائل وجود دارد و امیدوارم با پیگیری مسئولین به این مشکلات پایان داده شود.

وی با بیان اینکه اراضی بدون سند در دست مردم بیشتر از اراضی می باشد که دارای سند هستند ابراز امیدواری کرد: با همت مسئولین، مشکل اراضی کشاورزی بدون سند با رویکردی حمایتی از مردم رفع گردد.

نماینده مردم منطقه آزاد ماکو در مجلس خواستار حفاظت از اراضی ملی و دولتی و منابع طبیعی کشور و حفظ کاربری اراضی کشاورزی با اولویت حمایت از حقوق عمومی و مردم شد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو