پیگیری جدی تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز بخش مسکن منطقه آزاد قشم

  • چهارشنبه 1 بهمن 1399 - 09:09
  • قشم
  • 0 دیدگاه
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم: برای حل مشکل مسکن در جزیره قشم باید موضوع تأمین زیرساخت‌ها نیز با جدیت پیگیری و اجرایی شود.

به گزارش فرینا به نقل از فارس، حمیدرضا مؤمنی در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان با بیان این مطلب، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی عمر مفید سازه‌های ساختمانی در جزیره قشم و مناطق جنوبی کشور متفاوت بوده و نیازمند برنامه ریزی و استاندارسازی ویژه است.
مومنی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد قشم مطابق سیاست‌ها و مأموریت‌های خود جهت بهبود وضعیت ساخت و ساز و مسکن در جزیره اقداماتی را اجرایی می‌کند و برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیازمند همکاری سایر دستگاه‌هاست.
وی تصریح کرد: بررسی مطالعات و طرح‌های جامع و توجه به تأمین زیرساخت‌ها یکی از مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌ها برای حل مشکل مسکن در نقاط مختلف جزیره است.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، زمین یکی از منابع درآمدی مناطق آزاد است و واگذاری تحت شرایط ویژه‌ای انجام می‌شود، البته آمادگی توافق و همکاری در زمینه‌های شهرک سازی و ارائه خدمات فراهم است.
مومنی همچنین تاکید کرد: سازمان منطقه آزاد قشم جهت ساماندهی و بهبود وضعیت خانه‌های سازمانی متعلق به دستگاه‌های مختلف در شهر قشم از آمادگی کامل برخوردار است.
وی گفت: خوشبختانه شهر قشم جز نقاطی از کشور است که با اقدامات عمرانی و ساخت و سازهای صورت گرفته، شاهد وجود تقاضای انباشته برای مسکن نیست.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته جهت تأمین و تعیین تکلیف مسکن جوانان، خاطرنشان کرد: معاونت فنی و عمرانی سازمان منطقه آزاد قشم و مدیریت منطقه ویژه اقتصادی با همکاری بنیاد مسکن برای ساماندهی وضعیت مسکن در نقاط مختلف جزیره را مدیریت می‌کنند.
مومنی با بیان اینکه در حال حاضر 500 هکتار زمین در شهرهای قشم و درگهان برای ساخت مسکن آماده سازی شده، افزود: زیرساخت‌های مورد نیاز این زمین‌ها آماده شده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این سازمان با راه اندازی سامانه‌ای جهت اطلاع رسانی واگذاری‌های صورت گرفته و همچنین موضوع صدور پروانه‌های ساختمانی جهت ایجاد شفافیت اقدام کرده است.
براساس این گزارش، آرش رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات مثبت انجام شده در منطقه آزاد قشم جهت رفع مشکل مسکن، گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده می‌توان قشم را جز شهرهایی دانست که نیاز مسکن در آنها کمتر احساس می‌شود.
رضایی ادامه داد: طی سال‌های گذشته فعالیت‌های خوبی جهت تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز بخش مسکن در جزیره قشم در حوزه‌های شهری و روستایی اجرایی شده و امیدواریم نتیجه مثبت این فعالیت‌ها در آینده‌ای نزدیک خود را نشان دهد.
وی تصریح کرد: مرحله جدید ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن از مدتی قبل آغاز شده و امیدواریم بتوانیم با همکاری و همراهی سازمان منطقه آزاد قشم با رعایت قوانین ویژه این منطقه، شرایط را برای استفاده از تسهیلات این طرح فراهم کنیم.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو