بازدید مشاور رییس جمهور و مدیران عامل مناطق آزاد کشور از «مزرعه پرورش ماهی در دریا» جزیره قشم

«حمیدرضا مومنی» مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه مدیران عامل سازمان های مناطق آزاد کشور از مزرعه پرورش ماهی در دریا شرکت طلایه داران امین قشم بازدید کردند.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری برنا، مراحل برداشت ماهی از قفس‌های پرورشی در دریا توسط شرکت طلایه‌داران امین قشم که نخستین بهره‌بردار این حوزه در جزیره است، دومین برنامه لیست بازدیدهای مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و هیات همراه است.
در حال حاضر 12 قفس 50 تُنی این شرکت وارد چرخه تولید شده که تا پایان امسال با به‌آب‌اندازی 12 قفس دیگر، تولید سالانه شرکت به دو هزار تُن ماهی می‌رسد.
با توجه به در اولویت قرار گرفتن مسئله تأمین امنیت غذایی و لزوم بی‌نیازی کشور از واردات محصولات، جزیره قشم با سرمایه‌گذاری بر داشته‌های طبیعی خود، سعی دارد در راه برداشتن موانع تولید گام برداشته و تأمین‌کننده نیاز غذاهای دریایی مردم کشور باشد. 
توسعه صنایع شیلاتی در دو بخش پرورش میگو و ماهی در دریا با مشارکت سرمایه‌گذاران بومی، تکیه‌بر توان جغرافیایی و موقعیتی جزیره و کاهش فشار به ذخایر آبزیان خلیج‌فارس، یکی از سیاست‌های اساسی منطقه آزاد قشم در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها است.
ظرفیت مطالعه شده پرورش ماهی در دریای قشم، تولید 86 هزار تُن ماهی در سال است که در حال حاضر باوجود پنج شرکت دارای مجوز فعالیت در این زمینه، تا پایان امسال تولید 10هزار تُن ماهی به این روش محقق خواهد شد.

شایان ذکر است؛ منطقه آزاد قشم امروز میزبان نشست هم اندیشی مدیران عامل سازمان‌های مناطق آزاد با حضور حمیدرضا مومنی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی کشور است.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :