معاون وزیر راه:

رونق صادرات با تبدیل مهران به منطقه آزاد تجاری شتاب می گیرد

معاون ‌وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: استفاده حداکثری از مرز با توجه به تصویب منطقه آزاد تجاری مهران در شرایط کنونی اقتصادی و تحریم‌ها اهمیت زیادی دارد و باید از تمام ظرفیت‌های این مرز برای افزایش صادرات در بخش سوخت و کالا بهره گرفت.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، داریوش امانی روز چهارشنبه در بازدید از زیرساخت های مرز بین المللی مهران اظهار داشت: هدف از سفر به استان ایلام و شهرستان مرزی مهران انجام تعهداتی است که سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بحث ستاد اربعین کشور متقبل شده است تا از نزدیک در جریان روند پروژه های در دست اجرا و نحوه پیشرفت آن ها و مسایل و مشکلات موجود آشنا شویم.
امانی افزود: با ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا بحث تبادل زایر از مرز مهران با کشور دوست و همسایه عراق در دستور کار قرار خواهد گرفت.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به تصویب منطقه آزاد تجاری مهران یادآور شد: با توجه به این مهم و تاثیر آن در بازارهای ترانزیت کشور با عراق، تلاش ما رفع مسایل و مشکلات موجود است تا بتوانیم از این راه در توسعه صادرات و ترانزیت سوخت و کالا از این مرز به بهترین نحو ممکن بهره ببریم.
امانی از اعزام یک تیم کارشناسی جهت بازدید از مرز مهران و شناسایی مشکلات موجود طی هفته آینده خبر داد و گفت: تلاش خواهیم کرد تا در مسایل و مشکلات مرز در کارگروه ترانزیت سازمانی بررسی و برنامه ها برای افق 20 ساله تهیه شود تا مشکلی در خصوص ترانزیت از مرز مهران با کشور عراق نداشته باشیم.
وی تاکید کرد: تمام تلاش این است تا از ظرفیت مرز مهران برای صادرات سوخت و دیگر کالاها به درستی استفاده شود که این کار نیازمند اقدامات و پیش بینی های لازم برای توسعه زیرساخت های این منطقه است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: در صورت تهیه طرح جامع بخش خصوصی نیز تمایل سرمایه گذاری را در این حوزه خواهد داشت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو