مشاور رييس جمهور در نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی قشم مطرح كرد؛؛

مطالبه گری مردم و فعالان اقتصادي، محرک فعالیت هایی اجرایی در دولت است

مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادي گفت: مطالبه گری مردم و فعالان اقتصادی، محرک فعالیت هایی اجرایی و تلاش برای رفع موانع در کشور است.

به گزارش پايگاه خبري فرينا، حمیدرضا مومنی در نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی جزیره قشم که با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه جمعی از معاونان و مدیران دبیرخانه شورايعالي و منطقه آزاد قشم برگزار شد، اظهار داشت: پشتیبانی از مطالبات منطقی فعالان اقتصادی جهت رفع موانع تولید وظیفه همه ما به عنوان نمایندگان دولت است.
مومني از برنامه ریزی ماهانه برای حضور در جمع فعالان اقتصادی مناطق آزاد کشور خبر داد و افزود: ارتباط مستمر بدنه مناطق با فعالان اقتصادی به منظور احصا نقطه نظرات و مشکلات غیرکارشناسی موجود به کاهش مشکلات و کمک به رفع موانع توليد است.

مشاور رييس جمهور با تاکید بر بسترسازی حرکت مناطق آزاد در مسیر تحقق شعار سال گفت: مبنای فرمایش مقام معظم رهبری در قالب شعار امسال تقویت تولید بر پایه دو حوزه پشتیبانی و مانع زدایی است که در بخش نخست با رایزنی های صورت گرفته با سیستم های مالی و پولی سعی در تامین مالی داریم.
به گفته مومنی در حوزه مانع زدایی نیز در نشست های کارشناسی بیش از 180 مانع کوچک و بزرگ بر سر راه تولید در مناطق شناسایی شده که تا کنون بیش از 70 درصد این موانع به لطف و عنایت خداوند برطرف شده است.
دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادي از فعالان اقتصادی به عنوان سرمایه های کشور یاد کرد و عنوان داشت: باتوجه توان کشور در مدیریت تحریم ها و بیماری کرونا، سرمایه گذران و فعالان عرصه تولید کشور باید توان خود را از سطح ملی ارتقا داده و آماده فراملی شدن باشند.

*فعالان اقتصادی رکن اصلی جزیره هستند
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نيز در این جلسه ضمن تاکید بر ادامه مسیر توسعه ای قشم که با تلاش های حمیدرضا مومنی شکل گرفته، بیان داشت: دوام و قوام این جزیره وابسته به ساکنان و فعالان اقتصادی منطقه است و  ما سعی داریم با ادامه مسیر توسعه ای، از روند فعالیت های سرمایه گذاری پشتیبانی کنیم.
علي درويش پور ادامه داد: توسعه دارای وجوه مختلفی است که اصلی ترین آن اقتصاد و به تبع آن ایجاد درآمد و اشتغال پایدار است که فلسفه شکل گیری مناطق آزاد کشور نیز محسوب می شود.
درویش پور با اشاره به خلاهای قانونی در مورد مناطق آزاد گفت: خوشبختانه با حضور مهندس مومنی در سمت دبیر شورای عالی که خود از جنس مناطق آزاد و آشنا با آلام این مناطق هستند، امید است با حل زودهنگام این مسایل روبه رو شویم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین به فرآیندهای اداری دست و پاگیر اشاره کرد و افزود: در چارچوب قوانین وقفه ها حذف شده و به عنوان نماینده عالی دولت در جزیره، پیگیر مطالبات قانونی مردم و فعالان اقتصادی از تمامی دستگاه ها خواهیم بود.
درویش پور با تاکید جدی بر رونق صنعت گردشگری جزیره تصریح کرد: رونق کسب و کارها نیاز به حضور مردم دارد که  با تبدیل شدن قشم به یک مقصد گردشگری ویژه، این خواسته نیز محقق می شود.
گفتنی است، نشست هم اندیشی فعالان اقتصادی جزیره قشم با حضور حمیدرضا مومنی، مشاور رییس جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادي کشور، علی درویش پور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونان و مدیران دبیرخانه شورايعالي و سازمان منطقه آزاد قشم با هدف طرح مشکلات و پیگیری رفع موانع  تولید در این منطقه برگزار شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو