با موافقت مدیر عامل محترم سازمان منطقه آزاد قشم انجام شد؛

تمدید زمان سومین دوره انتخاب روستای پاک جزیره قشم تا 10 آبان ماه

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از تمدید زمان اجرای طرح سومین دوره انتخاب روستای پاک در جزیره قشم تا تاریخ 10 آبان ماه خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهدی زارعی با بیان این مطلب، اظهار کرد: با تقاضا دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای مختلف سطح جزیره قشم و با موافقت مدیرعامل محترم سازمان منطقه آزاد، سومین دوره طرح انتخاب روستای پاک جزیره به مدت یک ماه (تا 10 آبان ماه) تمدید می شود.

زارعی ادامه داد: اجرای طرح روستای پاک از سوی مجموعه سازمان منطقه آزاد، اقدام مناسبی برای حرکت در مسیر توسعه روستاهای پاک جزیره است که با مشارکت و استقبال خوب  مردم همه روستاها مواجه شده است.در همین راستا مدیران روستایی،اعضای محترم  شوراهای اسلامی و دهیاران برای رسیدن به جایگاه روستای پاک،بایستی فرهنگسازی این موضوع را گسترش دهند.

وی اضافه کرد: طی هفته های گذشته و با اجرای طرح روستای پاک، تلاش های قابل توجهی توسط جامعه محلی و منطقه آزاد در نقاط مختلف جزیره انجام شده و بسیاری از روستاها آماده میزبانی از گردشگران هستند.

به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم؛ در طرح روستای پاک سه روستای برتر مورد تقدیر قرار می گیرند و در هر کدام از آنها طرح هایی با اعتبار بین 5 تا 10 میلیارد ریال توسط این سازمان اجرا می شود.

زارعی با اشاره به موارد قابل توجه در داوری و انتخاب روستای پاک تصریح کرد: 50 درصد امتیاز طرح روستای پاک به نظافت و آراستگی ظاهر روستا با مدیریت زباله، ایجاد فضای سبز و نماسازی ها، نصب تابلوهای راهنما، رنگ آمیزی جداول و دیوارها، استفاده از نمادهای معرفی روستا و.... و 50 درصد امتیازها به حفاظت از فضای تاریخی و بهسازی تاسیسات گردشگری و اقامتی، مدیریت منابع محیط زیستی با محور توسعه پایدار و مشارکت جوامع محلی در کنار اجرای طرح های ابتکاری و خلاقانه  در حوزه های گردشگری، اجتماعی و فرهنگی اختصاص دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دور اول ارزیابی روستاها رو به اتمام بوده و به زودی وارد مرحله پایانی ارزیابی طرح مذکور و جمع بندی امتیازها خواهیم شد. با اجرای طرح روستای پاک ضمن نهادینه شدن فرهنگ نگاهداشت جزیره به عنوان یک منطقه پاکیزه، آراسته و زیبا، زمینه برای استقبال از گردشگران و رونق گردشگری جزیره در دوران پساکرونا فراهم خواهد شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :