صندوق پژوهش و فناوری منطقه آزاد ارس به 50 شرکت دانش بنیان تسهیلات داد

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری ارس با بیان اینکه این صندوق تسهیلات مالی با سود کم بهره به شرکت ها و طرح‌های دانش بنیان اعطا می‌کند، گفت: در طول 2 سال فعالیت و شکل گیری این صندوق، به بیش از 50 شرکت فناوری و دانش بنیان 20 میلیارد تومان، خدمات و تسهیلات با نرخ پایین اعطاء شده است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، پریسا بهلولی در حاشیه نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی ارس، به عنوان نخستین صندوق پژوهش و فناوری استان و مناطق آزاد کشور، با هدف ارائه خدمات مالی و تسهیلاتی به شرکت های فناور و دانش بنیان و خلاق، تأسیس شده است.

بهلولی با بیان اینکه هدایت منابع مالی نهادهای مرتبط با فناوری به سمت توسعه و فناوری محصولات دانش بنیان، جزء اصلی ترین رسالتهای این صندوق است، گفت: صدور ضمانت نامه برای پوشش ریسک های تجاری و سیاسی در تعاملات داخلی و بین المللی، ارائه تسهیلات جهت حمایت از انتقال فناوری و توسعه فعالیت های علمی، تأمین و مشارکت در سرمایه گذاری طرح های دانش بنیان، ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکتهای دانش بنیان، مشاوره و راهبری طرح ها، توانمند سازی شرکت ها، امکان سنجی و ارزش گذاری طرح ها و نظارت و کنترل پروژه های پژوهشی و صنعتی، از دیگر رسالتها و وظایف این صندوق است.

وی با اعلام اینکه این صندوق عاملیت مالی و کارگزاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، و پارک علم و فناوری استان را اخذ و اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کرده است، افزود: اگر بودجه فوق در پروژه ها سرمایه گذاری شود، تا سقف  24 میلیارد تومان هم صندوق نوآوری و شکوفایی در طرحها و پروژه های ما مشارکت خواهد کرد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری ارس در ادامه با اشاره به اهداف حضور این صندوق در نهمین نمایشگاه ربع رشیدی گفت: سعی می کنیم با حضور در این نمایشگاه، خدمات و حمایت های صندوق را به شرکت ها و صاحبان طرحهایی که برای شروع فعالیت و یا گسترش کسب و کار خود به تسهیلات مالی نیاز دارند، معرفی کنیم.

بهلولی گفت: علاوه بر این، صندوق با حمایت مالی در قالب اهدای جوایز نفرات برتر این نمایشگاه، سعی دارد تا یک قدم کوچک برای تشویق و ارج نهادن به شرکت های دانش بنیان و نوآور بردارد.

نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس 2021 ) در 21 زون تخصصی و چهار بخش شامل «ایده‌های فناورانه»، «توسعه و تجاری سازی فناوری»، «فروش محصولات فناورانه و دانش بنیان» و «نیازمندی‌های فناورانه» تا 21 آبان در محل نمایشگاه های بین المللی تبریز برپاست.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

آخرین اخبار آرشیو