سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند:

بیشترین مطالبات مردم آبادان و خرمشهر در حوزه اشتغال و مسائل کسب و کار است

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند گفت: طرح های منطقه آزاد اروند باید طوری پیگیری شود که تاثیر مثبتی در زندگی مردم منطقه داشته باشد.

منطقه آزاد فرینا به نقل از ایرنا، محمدرضا اسکندری در نشست میز خدمت و ارتباط مردمی، بیشترین مطالبات مردم در آبادان و خرمشهر را در حوزه اشتغال و مسائل کسب و کار بیان کرد و افزود: برای اشتغال در این منطقه باید فضای کسب و کار تعریف شود تا بتوان مشکلات اقتصادی را که ناشی از کم کاری و عدم پیگیری است حل کرد.
اسکندری با بیان اینکه ظرفیت مناسب برای رونق تولید و اجرای طرح‌های اشتغالزا در منطقه وجود دارد افزود: یکی از وظایف منطقه آزاد اروند پیگیری و رفع موانع و مسائل مشکلات در بخش تولید در آبادان و خرمشهر است.
وی در بخش دیگری به تخلف دستگاه‌های اجرایی در این منطقه اشاره کرد و گفت: مسئولان دستگاه‌های اجرایی متخلف که در کار خدمت رسانی کوتاهی کنند به دستگاه های قضایی معرفی می‌شوند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه به بازنگری طرح گردشگری منطقه آزاد اروند اشاره کرد و گفت: طرح جامع گردشگری منطقه آزاد اروند با صدور مجوز برداشتن دژ ساحل اروندرود مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

شهرهای آبادان و خرمشهر قطب گردشگری هستند و ساحل رودخانه‌های بهمن شیر و کارون، در محدوده این 2 شهر و اروند صغیر در جزیره مینو ظرفیت مناسبی برای ایجاد فرصت‌های اشتغال در حوزه گردشگری است.
اسکندری ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران در بخش‌های گردشگری برای سرمایه گذاری در آبادان و خرمشهر افزود: طرح جامع گردشگری در منطقه آزاد اروند بازنگری و به شکل اعلام عمومی از سرمایه گذاران درخواست می شود در این بخش سرمایه گذاری کنند.
وی اظهار داشت: اگر گردشگری در منطقه آزاد اروند به شکل جدی پیگیری و اجرا شود بسیاری از مشکلات اشتغال در آبادان و خرمشهر برطرف خواهد شد.

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) است که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :