تاکید فرماندار ماکو به تسریع در اتمام طرح های سیستم نوین آبیاری تحت فشار

فرماندار ماکو گفت:‌ دولت در خصوص اجرای طرح سیستم نوین آبیاری از بیت المال هزینه های بسیاری کرده و لازم است به سرعت کارهای ناقص باقیمانده تکمیل شود.

به گزارش فرینا، علی محمدی ایرانلو در نشست بررسی مشکلات بخش کشاورزی که با حضور رئیس سازمان امور اراضی کشور، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، نماینده مردم ماکو،‌شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی،  فرمانداران، و روئسای کشاورزی شهرستان های منطقه در محل سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد، افزود: ۳۲۰۰ هکتار از اراضی ماکو تحت پوشش طرح ملی سیستم نوین آبیاری تحت فشار قرار گرفته ولی به دلیل کمبود اعتبارات در اواخر این طرح وعدم پیگیری راکد مانده است.

محمدی ایرانلو با انتقاد از شیوه نامه جدید توزیع نهاده های دامداران نیز گفت: تعدادی از دامداران منطقه بصورت سنتی مشغول به فعالیت هستند و طبق این شیوه نامه نمی توانند از مزایای این طرح بهرمند شوند لذا موجب بروز مشکلاتی در توزیع نهاده‌های دامی شده است و لازم است در این خصوص به سرعت بازنگری شود.

وی با تاکید بر تقویت نقاط قوت و تلاش برای ترویج شیوه های مدرن و صنعتی کشاورزی گفت: رویکرد دولت توسعه و آبادانی مناطق روستایی است و دستگاههای متولی می توانند با آگاه سازی نسبت بهره برداری مناسب از منابع و سرمایه های ملی و افزایش تولیدات و بهبود کیفیت آن به تحقق برنامه های دولت کمک کنند .

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.